Anię i Bartka Dawidowskich poznaliście w 124 odcinku audycji Zaprojektuj Swoje Życie. W dzisiejszej rozmowie przybliżamy ich profil biznesowy. Nasi goście nie dość, że czerpią radość z życia na łodzi, to jeszcze na tym zarabiają.
Po wysłuchaniu tej rozmowy będziecie wiedzieć:
- Z jakich źródeł nasi goście czerpią dochody?
- Jak rozwijają biznes i jakie mają plany na przyszłość?
- Ile trzeba zapłacić, aby skorzystać z ich wiedzy i doświadczenia?
- Kim są ich klienci i jak do nich trafiają?
Ania i Bartek zaprojektowali swoje życie. Od czego zaczęli? Od przeniesienia się na Karaiby. Nasi dzisiejsi goście, nie dość, że czerpią radość ze swojego stylu życia, to jeszcze na tym zarabiają.
JAK DZIAŁA ICH BIZNES?
Nasi goście przeprowadzili się na łódkę. Na jej pokładzie żyją i podróżują. Gdy zaczęli dzielić się swoim stylem życia z innymi, (między innymi przez swój kanał na YouTubie) okazało się, że jest wiele osób zainteresowanych podążaniem w ich ślady.
Bartek i Ania dają możliwość sprawdzenia, czy taki styl życia jest dla kogoś odpowiedni, czy też nie. Pomagają podjąć decyzję i podpowiadają jak się do tego w ogóle zabrać. Jest to konsulting holistyczny. Najpierw dużo rozmawiają ze swoimi klientami, oceniają czy pasują do życia na łodzi i dzielą się swoją opinią. Jeśli wszyscy są na tak, to zapraszają daną osobę, bądź rodzinę na swoją łódkę, lub sugerują charter łodzi na 2 – 3 tygodnie. Daje to możliwość praktycznego zapoznania się ze środowiskiem, które jest skrajnie różne od tego, do czego większość z nas jest przyzwyczajona.
To nie jest życie dla każdego. Bartek zna wiele historii, gdzie ktoś zafiksował się na łódź, od razu ją kupił i niedługo potem musiał sprzedać ze stratą.
Usługi oferowane przez naszych gości to całościowy pakiet, który daje poczucie bezpieczeństwa i pewność dokonywania przemyślanych wyborów.
KOSZT USŁUGI
Koszt usługi zależy od wielu czynników. Czasem trzeba zaangażować więcej czasu i energii. Innym razem nasi goście wyceniają swoje usługi godzinowo. Bywa i tak, że biorą procent z transakcji zakupu jachtu. Wszystko zależy od potrzeb klienta, ale też od zweryfikowania jak bardzo te potrzeby mają odzwierciedlenie w rzeczywistości.
Bartek podkreśla, że niezwykle ważne jest wysłuchanie klienta i doprecyzowanie tego, czego chce i oczekuje. Prawda jest taka, że to, co klienci chcą, nie zawsze jest tym, czego potrzebują.
KLIENCI
Klienci przychodzą do naszych gości głównie przez kanał na YoiTUbe. Są to osoby głównie zza granicy (ponad 60%). Ania prowadzi ich kanał i społeczności, które zbudowali wokół SailOceans. To był ich pierwszy dochód pasywny.
Kanał na YouTube jest ich głównym lejkiem finansowym. I nie chodzi tu o dochody z reklam. Jest to platforma, dzięki której trafiają do klientów z całego świata.
Co więcej, Ania i Bartek poszerzają swoje usługi o warsztaty związane z samorozwojem czy duchowością i relacjami. Prowadzą je nie tylko wirtualnie, ale też na swojej łodzi.