130 mln przychodu rocznie to dopiero początek – Mariusz Adamski

Oglądasz zwiastun materiału. 

Pełną wersję wideo dla Społeczności ZSB znajdziesz poniżej.

Nasz dzisiejszy gość, Mariusz Adamski, z pewnością zauważył marną jakość studyjnych foteli. Jako CEO Adams Group, firmy zajmującej się produkcją mebli tapicerowanych, doskonale zna tę branżę i potrafi rozpoznać dobrą jakość produktu. 

Biznes Mariusza rośnie jak na drożdżach, rejestrując 100% wzrost rok do roku. W 2021  przewiduje przychody rzędu 130 mln złotych. Mimo oczywistych sukcesów, nasz gość wcale nie zamierza zwalniać tempa. Do 2023 planuje ukończyć inwestycję wartą 125 mln złotych, która pozwoli zatrudnić 1100 osób i znacząco zwiększyć dzienną ilość produkowanych mebli. 

Co więcej, inwestuje też w rozwój osobisty. Panowie poznali się, gdy Mariusz zapisał się na Mastermind prowadzony przez Macieja.

Jeśli jesteście ciekawi jak:

  • Rodzinna firma, która sprzedawała meble na giełdzie w Oleśnicy, przekształciła się w biznes generujący 130 mln zł przychodu rocznie
  • Adams Group buduje relacje z kontrahentami i dostawcami
  • Mariusz wykorzystuje spotkania Mastermind z Maciejem do bycia bardziej świadomym przedsiębiorcą
  • Wdrożenie eCommerce i strategii marketingowych pomogło  w rozwoju firmy na rynkach lokalnych i zagranicznych
  • Mariusz od najmłodszych lat budował swoje doświadczenia biznesowe

To zapraszamy na dzisiejszy odcinek!

W latach 90 tych, rodzice Mariusza zajmowali się produkcją mebli tapicerowanych. Sprzedawali je głównie na giełdzie w Oleśnicy. Ich produkty charakteryzowały się dużą różnorodnością brył i możliwością personalizacji. Gdy Mariusz skończył szkołę, jego rodzice postanowili przejść na emeryturę. Ograniczyli swoją działalność do produkcji stelaży do mebli. Rolą ich syna była produkcja i dystrybucja finalnego produktu.

SKALOWANIE BIZNESU

Jednym z głównych działań, które ruszyły biznes do przodu, była zmiana produktu, który firma oferowała klientom. Postawiono na produkcję masową. Ujednolicono stelaże, okrojono możliwość personalizacji, dzięki czemu znacząco skrócono czas wykonania i zwiększono możliwości produkcyjne

Mariusz twierdzi, że na początku swojej działalności, nie wiedział czym jest skalowanie biznesu. Było zapotrzebowanie ze strony klientów, była więc produkcja. Nasz gość, sprzedając produkt, nie zastanawiał się na tym, czy uda się wyprodukować potrzebną ilość. Zawsze wychodził z założenia, że sobie poradzą.

Mariusz wspomina, że rozwój firmy nie był procesem prostym i krótkotrwałym. Wraz ze wzrostem pojawiły się nowe wyzwania i ryzyka związane z większą ilością zatrudnionych pracowników, nowej konkurencji i przystosowania firmy pod zwiększający się wolumen zamówień. 

DIGITALIZACJA & ECOMMERCE 

Wprowadzenie rozwiązań e-commerce w biznesie było momentem przełomowym. Do 2010 roku, firma skupiała całą swoją energię na produkcji. Co więcej, gdy nasz gość zaczynał pracować, rozwiązania związane ze sprzedażą on-line nie były jeszcze popularne. Wraz z zastosowaniem e-commerce, otworzyło się wiele nowych możliwości dla Adams Group. Wyzwaniem była kwestia szybkiego i sprawnego transportu rosnącej ilości zamówień.

Kolejnym rozwiązaniem wprowadzonym przez Mariusza i jego brata była aplikacja mobilna. Jest ona znacznym ułatwieniem jeśli chodzi o zarządzanie produkcją i sprzedażą. 

DOSTAWCY

W tej branży bardzo ważna jest dobra współpraca z dostawcami. W zeszłym roku, podczas planowania budowy nowej firmy, Mariusz zdał sobie sprawę, że nie rozmawiają z dostawcami o wspólnym rozwoju. Planując postawienie nowej hali, nie poinformowali dostawców, że jest potencjał na wzrost produkcji i czy są gotowi na zwiększenie dostaw.

Niezwykle istotne jest dbanie o cały ekosystem firmy. Każdy element, taki jak klienci, dostawcy, kontrahenci, pracownicy czy produkcja musi być zaopiekowany. Dzięki temu wszystko działa jak w dobrze naoliwionej maszynie. 

MARKETING

Adams Group wydaje ponad 2 mln zł miesięcznie na reklamy w social mediach i na stronach, gdzie sprzedają swoje produkty. Dzięki temu generują ruch, który generuje sprzedaż. Od niedawna zaczęto wprowadzać w firmie procesy optymalizacyjne, które pomogą zrozumieć dlaczego zakup nie doszedł do skutku. Dodatkowo wprowadzono płatności ratalne i płatność odroczoną. Mariusz, wraz z zespołem coraz lepiej rozumie potrzeby i działania klientów. Nasz gość wspomina też, że ich wzrost jest dość prosty ze względu na fakt, że mają dobry tani produkt. 

WSKAZÓWKI

  1. Warto mieć wyznaczony cel w biznesie. Dzięki temu, niezależnie od sytuacji, w której się znajdujesz, masz źródło inspiracji i motywacji do działania. Mariusz bardzo długo nie miał celu. Skupiony był na produkcji i sprzedaży. Dopiero od niedawna, dzięki spotkaniom Mastermind i członkostwu w EO (https://eopoland.pl/ ) zaczyna zgłębiać ten temat. 
  2. Robiąc coś samemu zyskujemy nowe doświadczenia. Znając każdy aspekt branży, w której pracujemy, pomaga eliminować pewne ryzyka. Wiąże się z tym też pewien bagaż. Mając wiedzę ekspercką, często wymagamy jej od innych, jesteśmy też swoimi największymi krytykami. 


TaGI

Mariusz Adamski, Zaprojektuj Swój Biznes


Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. 

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}