Nasz dzisiejszy gość, Maciej Lubiak, założyciel Maczfit, zdradza swój przepis na odniesienie sukcesu w branży cateringów dietetycznych. Mówi o tym, jak wielką wagę przywiązuje do wizerunku firmy, jakości, którą sobą reprezentuje i usług, które oferuje. Takie podejście towarzyszyło mu od pierwszego dnia działania firmy.
Po wielu latach zaangażowania i determinacji włożonych w budowanie biznesu, zbiera owoce swoich działań. Z tej rozmowy dowiecie się jak jego firma osiąga wielomilionowe dochody i jakie działania sprawdziły się najlepiej w branży cateringów dietetycznych.
Jeśli jesteście ciekawi jak:
- Jak Maciej dobierał zespół do firmy?
- Bycie pionierem na rynku wymaga odważnych decyzji i struktury – jak Maczfit zbudował swoją pozycję lidera?
- Jak sprostać oczekiwaniom klientów?
- Dlaczego warto obserwować i uczyć się od konkurencji?
- Model subskrypcyjny – czy ma szansę sprawdzić się w branży cateringów dietetycznych?
To zapraszamy na dzisiejszy odcinek!
Jak wygląda praktyczna strona zakładania biznesu? Maciej Lubiak, założyciel Maczfit, opowiada o byciu pionierem w branży, łączeniu zespołów i pracy nad osiągnięciem sukcesu.
PROFESJONALNE PODEJŚCIE I DOBRZE ZORGANIZOWANE STRUKTURY
Maciej od początku stawiał na to, aby każda działalność, w którą się angażował była postrzegana przez klientów jako profesjonalna i przygotowana. Produkty miały być najwyższej jakości, obsługa na wysokim poziomie. Zanim sprzedali pierwszy pakiet Maczfit, mieli wszystko przygotowane tak, jakby działali na kilkunastu tysiącach pakietów dziennie.
Bardzo istotna była też inwestycja w struktury. Maciej podkreśla, że samodzielnie nie da się wszystkiego zrobić, dlatego należy otaczać się kompetentnymi i doświadczonymi ludźmi. Takimi, którzy znają rozwiązania problemów, z którymi dopiero będziesz się mierzyć.
PIONIER RYNKU DIET PUDEŁKOWYCH
Maczfit to firma, która tworzyła know how na rynku diet pudełkowych na taką skalę. Gdy zaczynali, nie było drugiej takiej firmy, z której można by brać przykład i czerpać inspirację. Wiele działań biznesowych było intuicyjnych. Niezwykle istotny był zespół, który miał doświadczenia z dużych firm gastronomicznych i wspierał ciągły rozwój firmy.
OCZEKIWANIA KLIENTÓW
W gastronomii niezwykle istotny jest smak. Tworząc menu dla Maczfit, Maciej polegał na swojej intuicji. Co więcej, skupił się nie na swoich preferencjach ale na oczekiwaniach klientów wobec produktu, jego jakości i smaku. Każdy produkt, który pojawiał się w ofercie był przemyślany i stworzony z myślą o potrzebach klienta.
MARKETING
Maciej wspomina, że na początku działalności biznesu sam tworzył treści na kanały social media, publikował posty i budował świadomość marki. Obecnie ten obszar jest mocno rozwinięty w firmie. Zatrudniają wiele fachowców i specjalistów od e-commerce. Dodatkowo, dzięki jednej lokalizacji dla marketingu i produkcji, nasz gość buduje poczucie przywiązania, zaangażowania ale także świadomości marki i produktu.
WSKAZÓWKI
Warto skupić się na kontroli biznesu, której wynikiem jest wiedza a nie próba ograniczenia. Branża, w której funkcjonuje firma Macieja otrzymuje pieniądze z góry od swoich klientów. Dzięki temu są środki na rozwój i ciągłe ulepszenia. Należy jednak bacznie obserwować i kontrolować koszty, które się generuje. Gastronomia potrafi pochłaniać ogromne kwoty, i jeśli przegapi się moment krytyczny, to bardzo łatwo zaprzepaścić nawet lata ciężkiej pracy.