Jak zbudować startup warty 100 milionów dolarów – COSMOSE

Oglądasz zwiastun materiału. 

Pełną wersję wideo dla Społeczności ZSB znajdziesz poniżej.

Naszym dzisiejszym gościem jest Miron Mironiuk, założyciel wycenianego na $100 000 000 startupu COSMOSE. Jak wyglądała jego droga do sukcesu? Jakie to uczucie znaleźć się w “30 przed 30” w Forbes Asia? 

Dowiecie się też o trudnościach z jakimi borykał się nasz gość i jak pandemia wpłynęła na na jego biznes. Sukces Mirona to naprawdę inspirująca historia. Warto poszukać w niej motywacji do naszego osobistego działania – niezależnie od wieku czy wykonywanego zawodu. 

Bio gościa:

Miron Mironiuk to założyciel Cosmose, które zasypuje różnicę w możliwościach analitycznych i reklamowych, która dzieli sklepy internetowe i stacjonarne. W zasięgu Cosmose jest już ponad 1 miliard smartfonów i 360,000 sklepów w Azji. Cosmose tworzy swój produkt w Polsce, a sprzedaje go w Azji.

W tym odcinku audycji Zaprojektuj Swoje Życie dowiecie się:

  • Skąd wziął się pomysł na startup COSMOSE?
  • Co dała Mironowi praca w DDB?
  • Dlaczego Azja stała się rynkiem działania jego biznesu?
  • Jak udało się podjąć współpracę ze światowymi markami luksusowymi?

Notatki z odcinka:

Rozmowa zaczyna się stwierdzeniem Mirona, że chyba ma więcej szczęścia niż rozumu. Nie zmienia to faktu, że dzięki swoim działaniom znalazł się na liście “30 przed 30” Forbes Asia. Było to spełnienie jednego z celów naszego gościa. Trochę liczył, żę wesprze to proces zbierania funduszy na jego startup. Jak się później okazało wpływ był znikomy. Nie ujmuje to jednak niematerialnej wartości tego osiągnięcia. 

Pierwsze spotkanie Mirona z Maciejem miało miejsce w sytuacji podbramkowej dla naszego gościa. Miał tydzień na zebranie $250 000 dla startupu, któremu groziło zamknięcie. Macieja zainteresowało to, co przedstawił Miron i stał się jednym z pierwszych inwestorów w ten biznes. 

Szymon Gutkowski był pierwszym szefem Mirona. Pracowali wspólnie w DDB. Miron nazywa go swoim mentorem. Trzej ze współzałożycieli DDB, łącznie z Szymonem, zainwestowali w COSMOSE. Na tym etapie Miron mógł im pokazać jedynie kartkę papieru z wstępnymi  założeniami startupu. Inwestorzy byli jednak przekonani, że Miron ma potencjał aby osiągnąć coś wielkiego. 

Miron wspomina początki powstawania COSMOSE. Zaczęło się to jak jeszcze pracował w agencji reklamowej. Zrozumiał o ile więcej mierzalnych informacji oferują sklepy on-line, Miron pomyślał, że warto by było przenieść te możliwości do off-line. Brak pieniędzy zmusił firmę do skoncentrowania się na jednym segmencie – był nim rynek dóbr luksusowych w Hong Kongu. Aplikacja COSMOSE pokazuje detaliście, że byliśmy w jego sklepie. Obecnie w ekosystemie COSMOSE znajduje się około miliarda telefonów. 

Miron chciałby aby widzowie zapamiętali, że jeśli pracują nad czymś swoim ale nie do końca wszystko idzie jak by tego chcieli to nie wynika to z ich niedoskonałości tylko z natury rzeczy. It gets better. Jeśli będziecie uparci to dopniecie swego. Ale nie bójmy się też porażek. Z nich też można czerpać wiedzę.

Pamiętajcie aby subskrybować nasz kanał na YouTube, iTunes, Spotify lub  wszędzie tam gdzie słuchacie podcastów. Co czwartek wywiady z przedsiębiorcami. I nie tylko!


TaGI

Miron Mironiuk, startup


Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. 

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}