Zawsze warto próbować – Anna Zarudzka

Oglądasz zwiastun materiału. 

Pełną wersję wideo dla Społeczności ZSB znajdziesz poniżej.

W naszej ostatniej rozmowie z Anną Zarudzką dowiedzieliśmy się między innymi o korzyściach płynących z kreowania własnej drogi przedsiębiorcy. W dzisiejszym odcinku Zaprojektuj Swój Biznes nasza gościni przybliży widzom i słuchaczom swoją firmę – Boldare. Mówi o tym, jak wygląda finansowa strona jej biznesu. Ania przybliża też zagadnienie alternatywnych sposobów zarządzania i jak mądrze dobrać wspólnika. 

Jeśli jesteście ciekawi:

  • Skąd pomysł na prowadzenie firmy w systemie holakratycznym?
  • Jakie rady ma Ania dla osób poszukujących wspólnika?
  • Czy w ogóle warto mieć wspólnika w biznesie?
  • Jak rozwija się Boldare? 

To zapraszamy na dzisiejszy odcinek!

BOLDARE

Boldare to 180 osób tworzących aplikacje internetowe, tak, w najprostszych słowach, Ania opisuje działalność firmy. Ich klienci pochodzą głównie ze Stanów, Europy Zachodniej i krajów Arabskich. Obecnie firma nie prowadzi działań marketingowych i biznesowych promujących usługi w Polsce. Biznes osiąga 30 milionów złotych przychodu rocznie. 

Jak już wspominała w głównym odcinku, firma zarządzana jest systemem holakracyjnym – nie ma tam struktury managerskiej. Według Ani jest to struktura bardzo jasno rozłożonych decyzji, ale nie ma zależności służbowych i hierarchicznych pomiędzy ludźmi. 

Na pytanie, skąd pomysł na prowadzenie firmy w ten sposób, nasza gościni odpowiada pytaniem: skąd pomysł, żeby pracować w sposób, który został ukuty prawie 100 lat temu? Pomysł na holakrację pojawił się, gdy Ania szukała systemu zarządzania, który byłby zgodny z jej wartościami. 

W Boldare jako cel wyznaczyli sobie bycie zwinnymi autentycznie. Usługa, którą oferują to gotowość na bycie zmiennym. Biznesy ich klientów zmieniają się w astronomicznym tempie. Głównym zadaniem firmy Ani jest wspieranie ich w obsłudze tych zmian. 

JAK DOBRAĆ WSPÓLNIKA 

Dla przedsiębiorcy jedną z ważniejszych decyzji jest dobranie wspólnika. Według Ani najważniejszym pytaniem, jakie należy sobie zadawać regularnie to czy jesteś gotów i czy w ogóle chcesz mieć wspólnika. 

Wiele problemów wynika z faktu, że wydaje nam się, że jesteśmy gotowi, po czym okazuje się, że najlepiej prowadzi się nam biznes w pojedynkę. Jeśli jednak świadomie podejmuje się decyzję o współpracy, to warto na początku zadbać o dwie kwestie (i wracać do nich na dalszych etapach):

  1. WARTOŚCI

Należy doprecyzować, po co chcecie prowadzić ten biznes i czym on dla was jest. Dzięki rozmowom (zanim jeszcze podejmiemy decyzję o współpracy) poznajemy wartości i dążenia drugiego człowieka. Te rozmowy powinny być długie, szczere i szczegółowe. Przywiązujmy uwagę do tego, jak nasz potencjalny wspólnik zachowuje się w różnych sytuacjach, jak się komunikuje. Ania porównuje to do spędzania czasu z przyjacielem. Warto też zwrócić uwagę, co podpowiada nam intuicja. 

  1. UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE

W przypadku Ani nie sprawdziło się połączenie z osobą, która miała zbieżne umiejętności i kompetencje. Warto wiedzieć, w czym nie jesteśmy dobrzy – mimo iż czasem trudno się do tego przyznać przed kimś innym. Gdy szukamy wspólnika, dobrze sprawić by wasze umiejętności i kompetencje się uzupełniały, tworząc zgraną całość. 

Bycie wspólnikami to ciągły proces dopełniania się. Zmieniamy się jako ludzie, zmieniają się nasze priorytety i potrzeby. Ania porównuje to do tańca. Ważne jest, aby tańczyć ten sam taniec, wiedzieć kto prowadzi i mieć wspólny rytm. 

DLACZEGO WARTO PRÓBOWAĆ

Ania, zanim założyła Boldare, podejmowała się kilku różnych przedsięwzięć zawodowych i przedsiębiorczych. Nie bała się spróbować nowych rzeczy. Dzięki temu nie żyła w świecie wyidealizowanych, ale niezrealizowanych planów, tylko dzięki działaniu poznawała realny obraz danego projektu. 

Nasza gościni gorąco zachęca do realizowania założeń i pomysłów w trybie ekspresowym. Jak coś nie zadziała, to próbuj dalej. Stawiajcie się w sytuacjach, które będą weryfikować wasze podejście i postawią was w warunkach realnych sytuacji biznesowych. 


TaGI

anna zarudzka, boldare, zaprojektujswójbiznes


Napisz komentarz
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}